Preocupări ştiinţifice despre enigmele Universului au fost apanajul
cititorilor în stele, ale magilor străvechi cu mult înainte de Eminescu, dar
românul poet de geniu, e special deoarece a zidit cu înaltă măiestrie în
creaţia literară înţelepciuni străvechi pe temeiul înţelepciunii Zamolsiene a
strămoşilor noştri geți, înțelepciuni păstrate în
sanscrită, limbă din care ştia 2500 de cuvinte, pe care le-a îngemănat într-o
concepţie cosmogonică originală.
Orice român trebuie să ştie că Eminescu a fost un cunoscător meticulos al
demersului umanităţii către începuturile sacre şi avem ca model Manuscrisele
sale de la Academia Română şi din Biblioteca Centrală Universitară de la Iaşi,
multe necunoscute încă.
Dacă fizicienii fac filozofie de înaltă clasă, vom urmări creaţiile geniale
eminesciene de înaltă ştiinţă, decodare a mitologiei în creaţia literară de
geniu. Înţelepciunea străveche e codată în mitologia getă, arhetip pentru
basmele, datinile şi obiceiurile străvechi din toată lumea.
Mihai Eminescu iese pe poarta Răsăririi
din Raiul Daciei Edenice, pe care o regăsim în metaforele sale, dar şi în
cuvintele pline de tâlc ale strămoşilor geți, pe Vatra Vechii
Europei, unde trăieşte azi poporul român, cum dau verdictul savanți ai lumii în
domeniu.
Există argumente puternice să susţinem că ştiinţa şi spiritualitatea pot
clădi un model de Univers inteligent, conştient de sine, ca în creaţiile
literare ale lui Eminescu, precum
Scrisoarea I, Luceafărul, Sărmanul Dionis, Ondina, Memento-mori, Muşatin şi
Codru, etc.
Voi consemna din manuscrisele eminescesciene aflate la Academia Română, prezentate de cercetătorii români şi străini, aspecte
ce nu pot fi contestate întrucât
graniţele dintre religia sacră, filozofie, mitologie, ştiinţă şi critică
literară nu pot fi lesne de escaladat, fiind modalităţi de exprimare ale
inteligenţei spirituale infinit-umană ce ne îndeamnă să cutezăm.
Mihai Eminescu e pionier al electro-dinamicii
cuantice şi nu numai pentru că:
– Face legătura cu Zaraostru-Zaratustra din religia iraniană, zeități ce-şi au originea la Dunărea
Mijlocie, promovată de Magii Khotani – preoţi Zamolsieni.
– A folosit primul cuvântul Quantă - particulă de lumină,
aspaţială şi atemporală.
– Demonstrează prin studiu că întregul Univers e o vastă expansiune
energetică.
– A introdus evaluarea luminii în Ani lumină.
– Demonstrează lumii că Mitologia getă e tezaur de înţelepciune primordială.
– Fecioara e din forma cea dintâi/ E veşnică minune/.
– Exprimă influenţa gândirii subconştiente asupra cunoaşterii.
– Foloseşte denumirea de Hiper Yon
pentru Luceafăr că e Quantă specială ce răsare din genuni cu o întreagă lume, cunoscut în
fizica cuantică cu numele de Boson,
particulă divină cu numele savantului indian
Satyendranath Bose.
– Luceafărul e Magul călător printre stele ce face Totul în Universul
necreat de el.
– Eminescu deschide drumul Teoriei
relativităţii şi trecerea în infinitate pe Căi de mii de ani ce treceau/
În tot atâtea clipe.
– Observă cum crearea şi anihilarea de particule este esenţa cuantică a
câmpurilor, așa cum afirmă și fizica
cuantică.
– Aduce în atenţie Energia Neagră
nedectabilă încă în Univers (96% din acesta), prezentând cum lumea evoluează înapoi, spre prima cauză... că
prin transformare substanţa se
întoarce ca Cercul în sine.
– Omul e fiinţă spirituală infinită
în Universul multidimensional.
– Omenirea îşi are izvorul în lumina
primei cauze, componentă sacră prin Fecioară
sacră.
– Omul, o undă e, având a undei fire spune Eminescu în basmul Fata în
grădina de aur.
– Substratul convertirii este masă
şi reprezintă o constantă.
– Toate prefacerile sunt accidentii
scrie tot geniul nostru național.
– Sarmis întors din infern blesteamă divulgând lumii secretele Creaţiei,
izvorul omenirii şi mântuirii că Zamolse este moartea morţii şi învierea
vieţii. Îşi asumă blestemul rugăciune deoarece a îndrăznit să se creadă
Demiurg, refuzând darul divin al vieţii-ucigând, cum s-ar fi întâmplat şi cu
Luceafărul Cătălinei eminesciene, dacă Demiurgul, prin vocea sa, Orândă divină,
nu l-ar fi convins de rolul său ştiut în Cer.
– Creatorul nu poate fi ucigaş
ori dătător de vieţi după rătăcirile unei
Clipe.
– În mijlocul creaţiunii întregi e un Atom,
un punct matematic în care se lovesc
şi se concentrează toate puterile lumii
care constituie Sistema cosmică (manuscris nr. 2257 din 1868).
– La Eminescu apare Limita singularităţii numită de ştiinţă Zidul lui Plank
- cu care era contemporan.
– Călăuzeşte singurătăţi de mişcătoare valuri că fiecare cuantă e unică şi
specifică.
– Singularitatea din mecanica
cuantică este specifică unei anumite cuante ce nu poate ocupa aceeaşi stare
cuantică cu nicio alta.
– Nimicul ce ascunde Totul; e prima secundă după Big-Bang.
– Universul era un ocean de lumină un câmp Higg, calculat de ştiinţa
fizico-matematică.
– Din acest câmp se desprinde prima şi singura particulă.
– Luceafărul e un tip special de particulă, în tangenţă cu energiile
iubirii, specific umane.
– Totul poate fi matematizat în Teoria ecuaţiunii universale – scrie Mihai
Eminescu cu mult înainte de Einstein, şi consemnează că limba universală e o limbă de formule.
– A exprimat primul ideea că Luceafărul este o Nuieluşă fermecată – Bagheta
lui Brahma – ce semnifică răsărirea unei
întregi lumi, dovedind că numai creaţia
poetică de geniu e o supremă
aproximare cuantică a lumii... O lume, ca nelumea... cum spune tot Eminescu.
– Existenţa e formată din gheme de
lumină – intuind teoria cuantică a
superstringurilor fondată de savantul Jakyro Nambu, ce recunoaşte rolul
metaforelor poetice, ce n-au graniţe spațiale ori temporale.
– Orice accelerare de mişcare sau timp sporeşte spaţiul în cosmogonie.
– Face cunoscut lumii Temeiul Relativităţii
cuantice şi scrie o formulă aproape de Einstein.
– Când unul dintre termeni scade, altul creşte proporţional E=mc2
deoarece mintea descoperă probabilităţi ce devin realitate când sunt studiate şi apoi
redevin probabilitate.
– Progresul e zvârcolirea tangentei în spirală scrie Eminescu.
– Religia este raportul omului spre infinit ca o tangentă a Luminii din Lumină.
– Particula desprinsă, prima şi
singura ce crează, are un tip de masă apropiat
de om – iată Steaua Luceafărului,
o particulă divină ce exprimă
tangenţialitatea dintre elementele Universale şi Pământene.
– Energiile iubirii sunt speciale întrucât pot păstra legătura
vibraţională cu Luceafărul şi acesta e special făcând trimitere la vibraţiile iubirii specific umane.
– În creaţia sa se recunosc elemente cheie ale fizicii cuantice precum
Teoria cuantică a Superstringurilor, Universul Oglindă – Universuri Paralele –
Energia Neagră etc.
– Luceafărul trece din Universul Material în cel Antimaterial spune Mihai
Eminescu în 1880. Trece printr-un câmp de văpăi de energie - particulele
ce confirmă masa (vezi Scrisoarea I). Această
particulă e prima şi singura că nu poate fi dezintegrată fiindcă ar pieri
întreg Universul: A lui suflet e-o scântee /Din luciri de curcubee spune
Eminescu în Muşatin şi Codrul unde Adevărul vrăjitor e Un fulger fără ţintă/ Un
cap fără zenit, e Magul fără stea creatoare.
Motivaţia supremă a dorinţei de a accesa energiile iubirii era să fie
creator fierbinte.
Moartea e de talia Fetei de împărat, din forma cosmogonică anterioară, din
Sistema cosmogonică unde Zamolse e intangibil că se sfarmă blestemele de tronul
său în Sarmis.
Zestrea Fecioarei sunt vibraţiile
sacre ale iubirii creatoare, statut invidiat şi de Luceferi.
– Particula numită de Eminescu Luceafăr s-a dovedit a fi atât de specială
în călătoria sa deoarece dezvăluie în avans descoperiri ale fizicii cuantice:
Zidul lui Plank, Podul Rozen – Einstein, Găurile negre, Ghemele de lumină – superstringurile,
Singurătatea cuantică etc. Găseşte Luceafărul drumul pe scurtătură, dar şi
calea de întoarcere, din adânc necunoscut. Această particulă specială învinge
forţele ce-l sorb adânc cu fiorii cruzi/ Ai golurilor crude. Demiurgul îl
trimite la locul său ştiut din cer, că ordinea Universală nu poate fi
corectată. Se întoarce cu greu pe Scurtătură, azi Podul Rozen – Einstein în
timpul cuantic.
Demersul Luceafărului este un depozit de iniţieri cuantice, străvechi,
actuale şi de viitor.
În Scrisoarea I, în Luceafărul, punctul ce se mişcă crează şi autocrează, are masă de repaos.
Luceafărul porneşte sorbit de-al haosului
văi, cale accesibilă numai acestuia. Se întoarce din adânc necunoscut tot utilizând speciala cale a Podului
Rozen – Einstein: Vedea ca-n ziua cea
dintâi/ Nascând în cale-i stele/ Cum izvorau lumine.
–E însingurat în misiunea sa cuantică, e special Luceafărul, e o particulă divină diferită de Magul călător fără de Stea, e creator
tangenţial, căutându-şi o nouă identitate.
–Luceafărul iese din Câmpul dosit în Energia Neagră şi conferă masă unor particule speciale şi despre ce să fie vorba dacă
nu despre atracţia sa în vibraţiile iubirii specific umane.
Nu e o cutezanţă să înţelegi că Mihai Eminescu a deschis calea înţelegerii
către începuturile sacre.
Luceafărul se întoarce din a haosului
văi pe o cale din 300 de sensuri
de adânc necunoscut.
Are o imensă Sete de Repaos, în
zona Răsăririi întrucât are masă prezentă în mişcare energetică.
În mitologie există serpentina – şerpe în tină, Uroborul, şerpele care-şi
muşcă coada, întorcându-se către începuturile sacre. Ce simbol plin de ştiinţă
codată!
–Câmpul Higgs, știm noi astăzi, generează particule ce conferă masă.
–Dacă ar pieri Luceafărul născut
cu-o-ntreagă lume, ar pieri şi eternul întreg al Universului. Demiurgul îi
precizează acestea Luceafărului cu o întrebare fără răspuns: Cum vrei puterea mea s-o neg /Lumină din Lumină/ problematică regăsită
atât în știinţă, cât şi în religie.
Iată de ce moartea pentru Luceafăr nu se
poate: fiindcă ar nărui Universul uman.
– E particula în Adevăr Divin, scăldat în foc de soare.
–Luceafărul eminescian e Particula
Sacră codată de Nemurire Zamolsiană, că în Sarmis care-i un mort viu întors
din Infern ca Luceafărul, Zamolse e Demiurgul, ce nu-i atins de blesteme că
face parte din Cosmogonie, anterioară
Cuvântului din Pregeneză, cum scrie Ioana Em. Petrescu. În Sarmis blestemul se loveşte de
tronul Cosmogonic şi se transformă-n Imn
al Creaţiei.
–Zamolse e semănător de stele şi
începător de vremi.
–Zânele şi zânii, sfinţii încurcă firele în ghemul creaţiei, dar nu le pot
anihila, nu pot ieşi din spaţiul originar, fiindcă ce este creat e finit,
infinită e numai creaţia cum
subliniază Ioana Em. Petrescu: Luceafărul e Creatul Creator, dar pe alt
plan al creaţiei. Autoarea nu cutează în a stabili statutul Luceafărului O specială particulă Divină atrasă în
tangenţă cu vibraţiile iubirii specifice numai Fecioarei, Maica Precistă a
omenirii, sacră pe Terra,
înrădăcinată în mitologia getă, dar Mihai Eminescu îndrăzneşte motivat să
indice această lumină numită de el Luceafăr, atingător de apariţia omului, a vieţii pe Terra, enigmă nedezlegată încă.
–Vestimentaţia Luceafărului dezvăluie Ere
existenţiale din care vine cu greu. Întâi e un mândru tânăr, cu păr de aur
moale Ce ţine-n mână un toiag/ Încununat
cu trestii.
–Aduce în prim-plan sursele de carbon – 666 – şi rolul clorofilei în
întreţinerea vieţii pe pământ. În mlaştină creşte trestia şi e locul de
carbonizare al copacilor, rezerve de energie terestră. Carbonul e suportul
vieţii pe Terra cum atestă ştiinţa modernă.
–Sfânta Vineri îi dă o floare
lui Florin s-o arunce în Grădina de aur,
că Demiurgul a pus Rai în Eden – grădiştea getă, pe râul Fison-Istru. Această
grădină e prea de aur, prea artificială. prea departe de atmosfera pământeană,
că-i lipsită de vegetataţie, flori, trestii, arbori, ploi etc.
–Fata e dusă de Florin în lume pe o corabie aeriană din turnul întunecos,
izolat, suspendat.
–Luceafărul e Domnul Valurilor,
al ondulaţiunii universale şi în filozofia lui Vasile Conta.
–A doua înfăţişare îl prezintă cu negre
viţe de păr şi pe cap cu o coroană
arzătoare /Venea plutind în adevăr/
Scăldat în foc de soare/, că adevărul e unic şi poate fi cunoscut.
Coroana era aşa
de lucitoare încât părul său bălai părea
negru, luminat din spațiu, poate de un soare negru, de a cărui existență Mihai Eminescu ştia... Căci Energia
neagră nu este încă descoperită decât în proporţie de 4%.
–Giulgiul este negru şi Câte secrete-s în negura codării din subconştient. Ochii lucesc adânc, himeric ca
două patimi pline de-ntuneric, de
necunoscut.
–Dezvăluie mai mult Că soarele e tatăl meu /Iar noaptea-mi este muma în
sensul codat.
–Luceafărul ştie că se descompune, dar se şi recompune că-şi păstrează
forma, lăsând o pecete
–De la Zmău, Luceafăr, HyperYon rămâne numai Sărutarea, pecetea codată a geților.
–Ţi-aş închide zarea ta cea clară cu al meu sărut şi conştient se prefăcu în
steauă.
–În basmul Fata în grădina de aur,
Zmăul e uluit de cum poţi să dai eternitatea
pe o clipă, de cum poți sacrifica întregul pentru una din părţile sale.
–În Luceafărul eminescian fata plânge când porneşte Luceafărul intuind că la întoarcere va fi altul.
Zmăul plânge când se întoarce, că asta-i soarta sa, ce-l apropie de oameni
doar tangenţial.
În Grădina de aur numele perechii
pământene al fetei de-mpărat e Florin
ce indică explicaţia de ce Cătălin din Luceafărul
e copil din flori şi de pripas, faţă de
Cătălina ce are rude şi urmaşi din mari împăraţi. Oare atingerea Luceafărului a adus în lumea androgină bărbatul?
Zmăul înţelege ce-i spune Creatorul, care-i Zamolse în Sarmis, şi plânge, dovadă că-i particula cea mai
apropiată de lumea pămănteană, de atmosferă, de-i blesteamă spune noi, dar e o urare să nu treacă prin chinurile despărţirii
de care acesta are ştiinţă Un chin să
aibă/ de-a nu muri deodată./
Luceafărul rămâne nemuritor, distant şi rece, poziţie de
maturitate a înţelegerii divine.
–Strămoşii geți sacralizau pâinea
cu PupeZeea, adică Sărutul Zânei, numit din strămoşi Pistolnika, o pecete slobozită de la
distanţă cu multă precizie, pistolul de văpăi purtat de energiile slobozite
dintr-un roi de stele ce-o propulsează pe Nika, steluţa cu forţe de izbândă colosale
numită Victoria în mitologia getă şi ce altă victorie mai măreață decât Facerea
lumii cunoştem noi, oamenii? În vechime, Luminiţa lucitoare, autoarea acestei
măreţe victorii, era Nika, ce se mai dăltuieşte încă pe stâlpii de la capul
celor duşi la Zamolse, în spaţiile getice de la începutul lumii.
–Patriarhatul îl consideră pe Luceafăr ca un special Adevăr ce se scaldă în
luminile intuiţiei geniale eminesciene, dezlegător
de Adevăr scăldat-n foc de soare.
–Luceafărul e atingere masculină neandrogină, codată în genomul uman, e inteligenţă înnăscută
–Fata de Împărat e coştientă de legatura cu Luceafărul, ca parte a
Eternului Întreg.
Creaţia eminesciană este o înaltă expresie a conexiunii de orizont în
creaţia poetică filozofică de geniu, în relaţie cu ştiinţa, aspect ilustrat
tangenţial în Teoreme poetice de
Basarab Nicolaescu.
Despre basmul Fata din grădina de aur, Ilarie Chendi spune că e variantă a Luceafărului.
D. Caracostea precizează că între ele e o identitate de concepţie: că acest
basm e creaţie originală, de întâiul ordin şi pătrunsă ... de farmecul lexical
şi ritmic, propriu creaţiilor eminesciene.
Diferenţa dintre basm şi poem este una de clasă ştiinţifică.
Basmul se petrece pe pământ, iar Luceafărul nu coboară în jos, nici la îndemnul Fetei de Împărat, căci e scăldat în foc de soare.
În Memento mori seminţele existenţei sunt pe ramuri de
raze în a haosului câmpuri, despre
care ştim azi că în fizica cuantică
reprezintă Câmpul Higgs, dar Eminescu
foloseşte pluralul câmpuri şi nu se
înşeală, că-i o cale cosmică din Universul
– ceaţă sură până la Adevărul scăldat în foc de Soare.
Ce atingere colosală de intuiţie genială la Mihai Eminescu, dar și la
savantul indian în Satyendranath Bose, cel ce n-a fost onorat cu niciun Premiu
Nobel, deși a pus bazele statisticii cuantice, iar particulele divine Boson –
Higgs îi poartă numele...
Mihai Eminescu este autorul unei teorii genetice universale originale
bazată pe o amplă cunoaştere a mitologiei getice străvechi, pe cunoaşterea
concepţiilor filozofice din Antichitate şi până în vremea sa, cunoaşterea
iniţierilor păstrate în limba sanscrită originară din Carpaţi, exprimată cu
genialitate literar-metaforică.
Mircea Eliade aprecia că studiul mitologiei a ajuns ştiinţă după un secol
de la Mihai Eminescu.
Unii critici literari au impresia că Eminescu se adresează numai lumii
literare şi studiile asupra operei sale din afara acestui cerc sunt ale unor iluştri necunoscuţi.
L-am numit pe Eminescu savant şi am atâtea argumente s-o afirm! Am la îndemână câteva surprinse
de cei ce i-au cercetat manuscrisele şi mă refer la Cassian Maria Spiridon, la
Pompiliu Crăciunescu - Strategiile fractale, la Basarab Nicolaescu - Teoreme poetice, şi să nu uite nimeni că
am fost vitregiţi de vremuri de ne-am cunoscut înaintaşii geniali numai prin cenzură.
Mihai Eminescu scrie că fenomenele lumii pot fi cuprinse într-o ecuaţiune
pe care a consemnat-o în opera sa:
·
Orice moment din viaţa Universului e ecuaţiunea
momentului următor.
·
Orice moment prezent e ecuaţiunea momentului trecut (Manuscris 2267).
·
Sfinxul e o întrebare, iar piramida un răspuns.
Piramida e un pătrat care se repetă în infinit.
·
Amândouă sunt o ecuaţiune la care n-a gândit nimenea.
(Rugăciunea unui dac)
·
Cele 4 puncte converg într-unul şi formează o
piramidă. E un finit în raport cu infinitul.
·
Un cerc ce se repetă în infinit culminează într-un
vârf.
·
Dumnezeu e un Atom,
un punct matematic comun unde se lovesc toate puterile pământului spre a
constitui organismul de legi adică Sistema
Cosmică.
·
Tot ce există în Univers e alcătuit din cuante de
energie – vibraţie.
·
Orice element al universului are viaţă în infinite
energii inteligente.
·
Quantele-s aspațiale, atemporale şi există
pretutindeni şi simultan...
Eminescu a săpat în trecut şi-a ajuns în viitor, precum particula sa divină, Luceafărul.
Bibliografie:
·
Crăciunescu Pompiliu, Strategiile
fractale, Editura Junimea, 2003;
·
Cassian Maria Spiridon, Eminescu azi,
Editura Junimea, 2005;
·
Eminescu Mihai, Versuri lirice,
Editura Muzeul literaturii române, Bucureşti, 2000;
·
Nicolaescu Basarab, Teoreme poetice,
Editura Cartea Românească, Bucureşti, 1996;
·
Petrescu Em. Ioana, Eminescu şi mutaţiile poeziei româneşti,
Editura Viitorul Românesc, București, 1998;
·
Vulcănescu Romulus, Mitologia Română,
Editura Academiei Române, Bucureşti, 1987.
Sursa: Olimpia Cotan Prună
Adaptare și foto: Carmen Pankau
Superb!
RăspundețiȘtergereAdmirabil faptul ca incepem sa intelegem potentialul omului de stiinta genial care putea fi Eminescu, daca nu ar fi ales sa fie Poet de Neam. As adauga corelatiei pe care autorul / autoarea textului de mai sus, meritoriu ca aspiratie de a-l recupera pe Eminescu in demnutatea sa de l"uomo universale" - si aceea a competentei de cosmolog / astrofizian a Eminului, dimensiune pe care in extenso am cuprins-o in propriul meu exercitiu de interpretare: Traian D. Stanciulescu, METAFIZICA LUMNII. SPRE O HERMENEUTICA A COSMOLOGIEI EMINESCIENE (Performantica, Iasi, 2017). Pe langa exceptionala interpretare pe care SCRISOAREA I o ingaduie, merita cu prisosinta citat manuscrisul 2267 in care Eminescu noteaza / interpreteaza fara nici un echivoc (cee ce va face metaforic in Luceafarul, bunaoara) - cu peste 20 de ani inaintea lui Einstein: "Din relațiunile cunoscute cari au loc între d (mărimea ridicării) și c (repejunea finală) rezultă însă pentru alte valori ale lui d sau c, adică mc2 ca măsură a puterii v, adecă masa multiplicată cu repejunea finală ridicată la pătrat e egală cu mărimea puterii de cădere; deci v (puterea de cădere) = md (masa multiplicată cu ridicarea) sau mc2 (masa înmulțită cu repejunea finală ridicată la pătrat). Legea conservării puterilor vii o găsim în legea indestructibilității cauzelor" (mss. 2267 3; 2: 472)". Ce bine ca incepem sa ne (re)cunoastem unii pe ceilalti, pentru ca EXCELENTA ROMANEASCA sa inceapa - la randu-i - a fi corect recunoscuta.
RăspundețiȘtergere1 iulie 2019, 10:03
EXCEPTIONAL!!!! multumiri!
RăspundețiȘtergereUluitor si Magnific !
RăspundețiȘtergereMultumesc
EMINESCU un geniu avid de a cunoaste,
RăspundețiȘtergereuniversul si legile care guverneaza universul
Senzațional, mulțumesc!
RăspundețiȘtergereUluitor! Senzațional! Genial!
RăspundețiȘtergereRămân fără grai! Este magnific!
RăspundețiȘtergereSă se predea în școli
RăspundețiȘtergereE un geniu universal!!
RăspundețiȘtergere